2011. augusztus 31., szerda

Ivan Iljics halála - "Mi van, ha rosszul éltem az egész életemet?"

Gyönyörű gondolatok Dr. Wayne W. Dyer-től arról, hogy hogyan kerüljük el azt, hogy ezek legyenek az utolsó szavaink.

"Tizenkilenc éves koromban az Egyesült Államok tengerész gyalogosa voltam. És azt a küldetést kaptam, hogy csatlakozzam a USS Ranger anyahajóhoz, mely a Yokuska-nál volt bevetésen, Japánban. Így hát felszálltam a USS Vega hűtőhajóra, Alameda-ban, Kaliforniában. A hajóra való felszálláskor Bill nagybátyám, Bill Volig, aki tanár volt a kaliforniai Hayworth-ban, átadta nekem egy könyv másolatát. A könyv egy Lev Tolsztoj novellagyűjtemény volt. Nemcsak jó regényeket írt, és jó történeteket, de értékes spirituális irodalmat is. Őt tartották Oroszország lelkének. A gyűjtemény első története "Ivan Iljics halála" volt. Ivan Iljics egy bíró volt, aki Moszkvában élt. E történet egyik legfontosabb sajátossága, a feleségével való viszonya, akit lényegében utált, mert lenézte a munkáját, de úgy érezte, hogy a felesége az, aki ezt csináltatja vele, mivel ez egy tiszteletteljes munka. Tele volt belső haraggal és dühvel, a munkája miatt. A novella címe elárulja, hogy meg fog halni. Ivan Iljics fekszik halálos ágyában, a felesége a kezét fogja, az a nő, akit egész életében utált. Felnéz a szemeibe, és ezek voltak az utolsó szavai:
"Mi van, ha rosszul éltem az egész életemet?"
És meghalt... Ez engem nagyon megrázott, megihletett. Elővettem egy papírdarabot, és írtam egy feljegyzést magamnak:
"Kedves Wayne! Ne halj meg, amíg a zenéd még benned van!"
És eszerint éltem az egész életem. 

Amikor meghalsz, visszakerülsz a Forráshoz, és ott leszel a Szeretetben. De a Tao azt mondja, hogy nem kell, hogy meghalj, ahhoz, hogy odakerülj! Meghalhatsz az ego számára, és átengeded magad az Igazi Szeretetnek, amíg még itt vagy. Az az élénk, meglepő, jót akaró és örök minőség, ami jellemzi (az előzőekben leírt) kvantumpillanatot, amely elvezet a változáshoz, valójában egy jelzés, hogy visszatérsz a Forráshoz. Kezdesz a Tao-ból élni. Ez a visszakapcsolódás a célmezőhöz. 

A görög "enthusiasm" szó összetett:
"entheos" és "lasm", aminek a jelentése, "A benned lévő Isten".
Amikor szenvedéllyel, lelkesedéssel vagy valami iránt, akkor igazából Isten beszél hozzád, ezt mondván:
"Ne érj életed végére azt mondva, amit Ivan Iljics mondott: Mi van, ha rosszul éltem az egész életemet?" Nem hiszem, hogy van ennél nagyobb tragédia."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése